Experții ConsultPro țin cont de numeroasele nuanțe apărute în procesul de obținere a cetățeniei române. Datorită acestui fapt, clienții noștri primesc statutul de cetățean român în cel mai scurt posibil timp și fără probleme suplimentare epuizante. Dacă vă decideți să obțineți cetățenia română de sine stătător, atunci va trebui să operezi cu o cantitate suficientă de informație, efectuând toate operațiunile la timp și cu o precizie ridicată. Vom dezvălui informația susnumită în detaliu.
În față Titularului pașaportului românesc se deschid perspective foarte largi. În primul rând, aceasta este posibilitatea efectuării călătorii fără orice viză în multe țări ale lumii, inclusiv cele mai dezvoltate din punct de vedere economic. Cetățenia română conferă dreptul la domiciliere nelimitată, activitatea de muncă și studii în țările Uniunii Europene. Cetățenii români, în calitate de cetățeni ai UE, au dreptul să beneficieze de indemnizatii pentru copii minori, precum și alte plăți efectuate în țările europene. În plus, cetățenii români au dreptul să dețină diverse acte de tip internațional, inclusiv permisele de conducere, certificatele de calificare profesională etc.
Acte necesare pentru obținerea /redobîndirea/ cetațenia româniei
Procesul de obținere (redobândire) a cetățeniei române începe cu pregătirea actelor necesare pentru completării unul dosar special. Fiecare dintre actul prezentat de către D-stră trebuie să aibă legitimitatea corespunzătoare. În plus față de compania ConsultPro, analiza documentelor referitor la corespunderea acestui cu normele legislației românești este efectuată și de către unele persoane juridice.
Pentru completării unui dosar, trebuie să pregătiți următoarele documente: - pașaportul străin; - cartea de identitate internă ("buletin"); - certificatul de naștere; - certificatul de căsătorie; - certificatul de divorț, dacă sunteți divorțat/ă.
În plus, veți avea nevoie de unele documente a rudiilor D-ră apropiate: - certificatele de naștere ale părinților dvs.; - certificatul de căsătorie ale părinților dvs.; - certificatele de deces ale părinților dvs. dacă au decedat; - certificatele de naștere ale bunicilor și străbunilor în cazul în care s-au născut după 1940; - certificatul de naștere al fiecăruia dintre copiii dumneavoastră minori, dacă aveți copii minori.
Toate documentele susmenționate sunt prezentate în original, dar cu o copie legalizată obligatorie. Dacă oricare dintre aceste documente nu este în limba română, este necesară o traducere suplimentară în limba română, legalizată de notar.
- declararea privind voinței solicitantului de a redobândi cetățenia română, păstrând concomitent domiciliul într-o altă țară sau înregistrându-se în România; - declarația privind lipsa unei alte declarații privind redobîndirea cetățeniei române, depusă de către solicitant; - declarație conform căreia solicitantul nu ia sau nu susține acțiuni împotriva siguranței naționale și a ordinii legale și nu a luat astfel de acțiuni anterior;
Fiecare dintre declarații susnominalizate sunt create sub proprie răspunderea și sunt certificate de un notar sau de misiunea diplomatică a României.
- declarație privind consimțământul ambilor părinți de a-și primi cetățenia română de către copilul lor minor;
Acest document, de asemenea certificat de notar, este necesar în cazul în care solicitantul are copii minori sub vârsta de 14 ani.
- declarația privind acordul personal a copilului de peste 14 ani pentru obținerea cetățeniei română.
Acest tip de declarație este depus atunci când solicitantul are un copil cu vârsta mai mare de 14 ani. Acest document este întocmit în prezența unuia dintre părinți și este de asemenea certificat de către un notar.
În general, procesul de pregătire a documentelor pentru un dosar durează de la 2 săptămâni pînă la 2 luni. Este necesar să reziste la o mulțime de cozi, să efectuieze o serie de călătorii apropiate sau îndepărtate, cu condiția că unele dintre aceste acțiuni sunt deseori efectuate în mod repetat. Necunoașterea nuanțelor de perfectare și depunere a documentelor pentru un dosar necesită mult timp prețios, energie și finanțe. Compania ConsultPro este pregătită să ia angajamentul.
În cazul lipsei unui act necesar
În lipsa oricărui act necesar pentru completarea dosarului, trebuie să solicitați informație de la OSC al raionului în care domiciliați, precum și conform locul nașterii al părinților și bunicilor dumneavoastră. Sau puteți contacta Serviciul de stare civilă, aflat în Chișinău, pe adresa: str. Mihai Viteazul, 11/1. Costul fiecărui document este de la 10 pînă la 260 de lei, în funcție de numărul și termenii perfectărilor (de la o lună pînă la o oră).
Obținerea certificatului de cazier judiciar
După finalizarea colectării și verificării tuturor actelor necesare, este posibilă accede perfectarea unui certificat de cazier judiciar. Nu ar trebui să fie comandat în prealabil, deoarece este valabil doar 3 luni de la data emiterii. Obținerea certificatului de cazier judiciar are loc în cadrul Comisariatul de poliție conform domiciliului sau în cadrul Direcției informații și evidențe operative pe lîngă Ministerului Afacerilor Interne, situat pe adresa: Chișinău, str. Jakob Hincu, 3. Costul acestui document este de 30 de lei pentru 30 de zile sau 60 de lei pentru efectuarea într-o zi.
Legalizarea notarială
Compania ConsultPro oferă o gamă completă de servicii referitor la verificarea, legalizarea notarială a documentelor pentru obținerea cetățeniei române, inclusiv întocmirea declarațiilor standarte. Acest tip de servicii pot fi obținute în cadrul unelor birouri notariale. În funcție de numărul de acte, costul serviciului va fi în intervalul 400-600 lei. După aceea, toate actele sunt plasate într-un dosar cu șină, și trece la procedura de trimitere a dosarului către organelor autorizate.
Depunerea dosarului pentru obținerea /redobîndirea/ cetațeniei română
O cerere de examinare a dosarului se depune la Oficiul Teritorial pentru Cetățenie în cadrul Autorității Naționale pentru acordarea cetățeniei, care este subordonată Ministerului Justiției al României.
Acest lucru poate fi efectuat în următoarele orașe din România:
- Iasi - la adresa: st. Anastasia Panu 60; - Timișoara - la adresa: st. Paris 2A, et.1, din. 10; - Galati - la adresa: st. Portului 20, etajul 1; - Suceava - la adresa: st. Universități 28 A, parter; - Cluj-Napoca - la adresa: str. Stefan cel Mare 4, parter, off. 2S; - București - adresa: st. Smirdan 3, sector 3.
Costul unei călătorii din Moldova și înapoi în orașele susmenționate va fi de la 300 pînă la 800 de lei.
Depunerea documentelor la Oficiile Teritoriale pentru cetățenie pe teritoriul României nu implică cheltuieli suplimentare. Dacă trimiteți actele direct la Consulatul român, în acest caz va fi necesar să plătiți 60 de euro în mod suplimentar.
Experții ConsultPro sunt pregătiți să oferi asistența referitor la optimizarea timpului și cheltuielilor la depunerea unui dosar pentru obținerea (redobîndirea) cetățeniei române.
Examinarea dosarului pentru obținerea /redobîndirea/ cetațeniei română
Din momentul depunerii dosarului pentru obținerea (redobîndirea) cetățeniei române, este supus spre examinare de către autoritățile competente ale României. Această perioadă durează între 5 și 18 luni.
Dacă dosarul dvs. se află deja pe listele de ordine ale Autorității Naționale pentru acordarea cetățeniei, dosarul dvs. este aprobat! Dar dacă după un an nu ați primit nici un anunț din partea Autorității Naționale pentru acordarea cetățeniei, puteți solicita un mesaj care să ateste starea dosarului dumneavoastră. Veți primi un răspuns în termen de 30-60 de zile. La activarea cu compania ConsultPro, veți fi informat în timp despre modificarea stării dosarului dvs., fără a fi nevoie de inspecții frecvente.
Odată cu aprobarea dosarului, puteți aștepta o scrisoare oficială cu o invitație de a depune jurământul. De asemenea, puteți imprima comanda și apoi să vă înscrieți pentru depunerea jurământului în Consulatul României, situat pe adresa: mun. Chișinău, str. Grigore Ureche, 2.
În același timp, veți avea nevoie de următoarele documente:
- pașaportul străin; - cartea de identitate internă ("buletinul"); - certificatul de naștere; - certificatul de căsătorie; - certificatul de divorț, dacă sunteți divorțat/ă; - două fotografii color, realizate pe fundal alb, cu o dimensiune de 3,5 x 4,5 cm fiecare, indicând numele și prenumele pe spatele fiecărei fotografii.
Marită să efectuați procedura aceasta /obținerea sau redobîndirea/ cetațeniei română de sine stătător?
Nu afirmăm că nu veți putea obține cetățenia română de sine stătător. Este posibil ca unii dintre prietenii D-stră au executat procedura dată fără nici un ajutor de la persoane terțe. Ei au petrecut ore în cozile de așteptare, au pierdut timp în diverse călătorii, au mers mult timp în jurul actelor, au făcut în mod repetat greșeli la completarea articolelor relevante, au plătit pentru servicii inutile etc.
La rândul său, nu vă promitem o lipsă totală a unor astfel de incoerențe în cooperarea cu noi. Dar vom face tot posibilul pentru a vă asigura că puterea, timpul și, în consecință, banii nu sunt irosiți. Contactați specialiștii companiei ConsultPro la numărul de contact +373 (780) 200 44, făcând astfel procesul de obținere a cetățeniei românești mai ușor și mai confortabil!
Obțineți o consultație gratuită
Mesajul dvs. a fost trimis!
Vom reveni la dvs. cât mai curând posibil